Keresőoptimalizálás

SEO - Search Engine Optimization

Mit szeret a Google és hogyan kerülhetsz a kereső első oldalára?

 

 

ÉrdekelÁrak
Bus4U hero 2560x6504 1

Mit jelent SEO, azaz a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás, azaz SEO az angol Search Content Optimization rövidítése. Lényege, hogy a keresőmotorok találatai között egy adott kulcsszóra milyen megjelenést – helyezést – érhetünk el az organikus, azaz nem fizetett lehetőségek közül.

A keresőmotorok ma is az internetforgalom jelentős részét fedik le. A Google találati listáján (SERP – Search Engine Result Page) a fizetett hirdetéseken kívül többféle organikus, azaz ingyenes megjelenési lehetőséget találunk. Annak érdekében, hogy ezek között a találatok között előkelő helyen szerepeljen az oldalunk, különböző technikai, tartalmi és beállítási szempontok szerint optimalizáljuk a weboldalunkat.

SEO tanácsadás

Mennyire aknázod ki az organikus megjelenési lehetőségeket weboldalad számára?

Egy SEO Audit segíthet feltárni a jelenlegi helyezéseket, esetleges hiányosságokat, és a szükséges lépéseket a helyezések javításához.

A keresőoptimalizálás fő területei

Mivel az organikus találatok köre és a megjelenési lehetőségek igen szerteágazók, a SEO-nak is több területe létezik. Ezek mindegyikével foglalkozni kell ahhoz, hogy a Google, vagy más keresőmotorok relevánsnak és hitelesnek értékeljék a tartalmunkat, szolgáltatásunkat,  vagy webéruházunkat. A teljessség igény nélkül emeljük ki a főbb területeket:

 

  • Lokális SEO

    A helyi találatok között történő megjelenéshez a Google cégprofil megfelelő beállítása és az ügyfélértékelések folyamatos gyűjtése szükséges. Ezt egy Google fiókkal gyorsan beállíthatjuk, de a jó helyezésekhez itt is a teljes funkcionalitással, és minél több pozitív értékeléssel rendelkező oldalak lesznek a nyerők.

 

  • Technikai SEO

    A weboldalad indexelhetősége, és sebessége, valamint az oldalad struktúrája nagyon fontos a minőségi helyezéshez. Ha szeretnék képet kapni arról, hogy hogy teljesít jelenleg az oldalunk technikai szempontból, legegyszerűbben a Google Page Speed Insights eszközével tehetjük ezt meg.

 

  • On-page SEO

    A tényleges szöveges tartalom megfelelő kulcsszavakra történő optimalizálása, a meta leírások, title és heading beállítások adják az onsite SEO alapját. Ezen kívül az ún. SERP funkciók (képek, strukturált adatok, sitelinkek stb) megléte illetve megfelelő kezelése mind hozzájárul az oldalad helyezéseinek alakulásához.

 

  • Off page SEO – Linképítés

    A belső tartalom mellett a hitelesség az egyik fő szempont a rangsorolásban. Minél több, és minél magasabb értékű oldalak hivatkoznak a tartalmaidra, annál előnyösebb helyzetbe kerülsz a keresőmotorok szemében.

Hogyan dolgozunk?

u

Piac- és konkurencia elemzés

Első lépésként látni kell, milyen piacon kell érvényesülnöd. Felmérjük, kik a konkurenseid, mennyire erős a digitális verseny, hol vannak piaci rések a webes megjelenésed szempontjából? Ki a célközönséged, és mekkora forgalmat bír el a vállalkozásod?

Kulcsszó kutatás, SEO stratégia

Melyek a piacod legerősebb, konverziókat (látogatókat, érdeklődőket, feliratkozókat, megrendelőket) vagyis bevételt generáló kulcsszavai? Milyen SEO stratégiát érdemes felépíteni? Weboldalad optimalizálását érdemes már a tervezésnél elkezdeni…

Tartalom készítés

Olyan tartalmakat  aloldalakat, blog cikkeket készítek, amelyek pontos tervezést követően nagyobb eséllyel kerülnek a Google első oldalaira, hiszen a megfelelő kulcsszavakra vannak pozicionálva. Oldalaid mindig a megfelelő konverziós cél elérését célozzák.

f

Kereső optimalizálás, Linképítés

A tartalmak folyamatos frissítése és optimalizálása, valamint az oldaladra mutató hivatkozások, vagyis backlinkek bővítése elengedhetetlen, hiszen a Google helyezések megtartásához végig a többi szereplővel kell versenyezned!

Keresőoptimalizálás árak

Mi az a SEO Audit?

A SEO Audit során meglévő weboldaladat mérjük fel SEO szempontból.

Ellenőrizzük az alapvető technikai beállításokat (SSL, oldaltérkép, URL struktúra), a Search Console bekötését, az indexelés állapotát. Kiszűrjük és javítjuk az esetleges hibákat.

Megvizsgáljuk az oldal jelenlegi organikus forgalmát és kulcsszavait, valamint fő versenytársait. A szektor jellemzőire is rálátunk már ebben a fázisban, azaz, hogy adott területen mekkora a verseny, mennyire nehéz érvényesülni az organikus találatok között.

Elemezzük az alábbi SEO tényezőket:

  • meta title és description vizsgálata
  • képek SEO-ja
  • strukturált adatok használata
  • webdesign SEO elemzése
  • mobilos használhatósági mutatók
  • betöltési sebesség vizsgálata
  • átirányítások és canonical tagek
Kulcsszó kutatás

A kulcsszókutatás minden SEO tevékenység alfája és omegája. Ez határozza meg, hogy mely kulcsszavakra szeretnénk előkelő helyezést elérni a keresőkben, és milyen esélyekkel indulunk.

A kulcsszavak nehézségét alapvetően a keresés volumene, és a verseny erőssége határozza meg. Ideális az a kulcsszó, amelyre nagy keresési volumen mellett viszonylag kicsi a verseny – természetesen egy telített piacon nehezebb érvényesülni a legnépszerűbb kulcsszavakra.

Ha meghatároztuk a vállalkozás céljainak és lehetőségeinek leginkább megfelelő kulcsszó stratégiát, ezekre optimalizáljuk / építjük fel a vonatkozó tartalmakat.

Linképítés, linkprofil

Egy weboldal sikerességét mutatja, hogy mennyi és milyen minőségű hivatkozás link mutat az adott tartalomra.

A belső linkek (oldalon belüli hivatkozások) megfelelő kialakítása mellett a külső linkek adják a vállakozás linkprofilját. Minél több hiteles (magas DA értékkel rendelkező) weboldal jelöli meg a tartalmunkat, és hivatkozik rá saját felületein, annál értékesebbnek ítélik meg a keresőmotorok a mi oldalunkat is. Ezért különösen fontos, hogy

  1. tisztában legyünk az értékelésünkkel
  2. tudatosan építsük a linkprofilunkat

Tartalom stratégia

Tartalom stratégiánk kialakításánál a legfontosabb, hogy összhangban legyünk a vállalat üzleti céljaival.

Mit szeretnénk elérni?

Ha az organikus forgalom növelése a cél, akkor nagyon gyakori, hogy információs keresési célú kulcsszavakra kell megfelelő hosszúságú szöveget írnunk a versenyképes helyezés eléréséért, míg a direkt értékesítési célt PPC hirdetéssel tudjuk elérni. Ezekre viszonylag pontos kalkulációkat adunk egy kulcsszó kutatás során.

Hol érjük el az ügyfeleinket?

A célközönség minél hatékonyabb elérésében a social media felületek is fontos szerepet kapnak, akár szöveges, akár képes vagy videós tartalmakról van szó.

Ideális esetben egymást támogató és kiegészítő marketingcsatornákon, jól felépített stratégia mentén érdemes a tartalmainkat létrehozni, így biztosak lehetünk benne, hogy digitális jelenlétünkből a lehető legtöbbet kihozzuk.

Akik minket választottak

Stefania Invest Kft
GRUBER Travel
Bus4U Kft
Esküvő Tündér
Gruber Bau Kft
YOLO Travel